20 september

 

Då var vi här igen. Söndagar i Oslo, den här är till och med en regning sådan. Det var de här söndagarna som i början av min Oslovistelse fick mig att avsky veckans sista dag. Men efter en tid så insåg jag att söndagar här är till för att fika med sina vänner, gå ut på tur eller helt enkelt bara ta det så lugnt som bara är möjligt och när jag hade vänner att göra detta med så blev genast söndagar en bättre upplevelse. Men nu är vi tillbaka till avskyn, för alla mina vänner (verkligen alla, eller i alla fall dom som jag vill hänga med en söndagseftermiddag) har lämnat staden den här helgen. Då tänkte jag att det är ingen fara för att jag kan sitta inne och läsa mina tidningar som jag fick i födelsedagspresent förra helgen och mysa lite. Det började bra med en ”Elle” men det var när den tidningen var slut och jag plockade upp ”se och hör” som den stora chocken kom. För första gången fick jag känslan av att det var ganska längesedan jag bodde i Sverige för jag kände inte igen säg 50 procent av personerna som det skvallrades ganska friskt om i ”se och hör”. Men man kan ju se positivt på det, jag behöver ju inte gå och köpa någon svensk skvallertidning, för det är ju bara skvaller om totalt okända människor i den i alla fall. Jag kan ju istället bara tjuvlyssna lite på folket i fiket för att snappa upp lite skvaller om okända människor om jag känner ett sug efter det.

 

Jag lämnade mitt skvallertidningsläsande efter att jag i tio minuter försökte komma på vem den här nylyckliga Susanne från den skånska myllan är. Hittade inget svar på det så nu har jag satt mig i sägen för att se hur jag ska lösa mitt garderobs bekymmer för den verkar ha krympt lite.

 

Jag måste avsluta med att berätta att jag satt hemma hos Kine och klagade lite på att jag inte fick plats med mina kläder och istället för mammas lösning när jag bodde hemma ”då är det bara att rensa ut” så började hon skissa lite på hur vi kan få in en till garderob i lägenheten. Sånt där tänk gillar jag, det kommer bara från folk som jobbar med kläder!

 

Trevligt söndag på er!

 

Ps. Lite oviktig information. Idag var det exakt ett år sedan jag kom hem fån Korsika och firade min 20 års dag med mina vänner hemma hos brossan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0