7 maj

Jaha, då sitter jag här på mitt lilla café igen. Lilla Gabels. 

Positivt idag är ju faktiskt att jag har börjat prata lite lite, ska bestämma mig senare idag om jag ska prata med Emilia när hon kommer hem. Kommer ju inte kunna hålla mig, kommer att prata hur mycket som helst då och det är ju inte så bra. 

Mindre positivt är att det regnar lite idag, eller ja för mig spelar det ju inte så stor roll, jag får ju inte lov att gå ut, så det är nog lite mysigt. Jag har också fått hosta, det är tråkigt. 

Måste berätta om igår när jag gick och handlade, då kom det en dam fram som frågade mig något och då teckande jag att jag inte kan prata. Då börjar hon babbla på om att jag är den första som hon träffade som inte kan prata. Jag hade ju inte en chans att förklara mig. När hon sen började artikulera enormt mycket om fråga högt: HÖR DU MIG, HÖR DU MIG?, då gick jag faktiskt. 

Jag konstaterar att konsten att tala är underskattad. 

Nu ska jag mysa vidare på gabels som just nu är  byggd lite som en grotta för att slippa regnet. ''





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0