1 december

Nu är det snart snart jul och jag har bara 22 dagar kvar i vad som nu är ett väldigt väldigt kallt Oslo. 
Eftersom mitt internet (ska kanske inte kalla det för mitt för jag har nog en oförstående granne här någonstans) har varit under en viloperiod i en vecka så har jag faktiskt en ganska bra ursäkt till att jag inte har bloggat på ett tag. Men nu ser ni är det igång igen. Förhoppningsvis för gott för nu börjar det dels bli väldigt väldigt kallt att gå ut på balkongen för att så lite internet och dels för att nu börjar ju årets morgontittande av mysteriet på greveholm. Helt fantastiskt! 
Men annars är det nog inte så mycket nytt här. Julskyltningen är väl i stort sätt klar och Karl Johan ser nu ut som om någon råkade beställa 100 julklockor att ha över gågatan istället för 10. Isbanan är öppnad (tittade på öppningen med Rebecca som kom hit över helgen, helt underbart hade vi det!) och julmarknaden på rådhusplatsen har hittat tillbaka i år igen. jag vill nog säga att Oslo är helt redo för jul nu. 
Ikväll blir det bio, sista Stieg Larsson filmen och kanske en fika på det. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0