21 april

Efter att ha burit runt på mina deklarationspapper i drygt två veckor så tog jag nu tag i det och satte mig ner och läste dom grundligt. Började med de norska där jag trodde att jag var säker. Det visade sig dock ganska snabbt att det var svårt att få till det där standardavdraget. Paniken började komma så smått så jag hörde av mig till en norsk vän som lovade att hjälpa mig imorgon. Sen gick jag då över till den svenska, paniken la sig, allt verkade vara rätt. Men så kom det som fick mig att sitta still och räkna i ca tre timmar. Deklarationen ifrån frankrike som ska räknas in i den svenska. Ojoj, inte det lättaste. Bara av att titta på dessa papperna så kände jag att jag aldrig mer ska jobba utomlands, eller kanske be om lite mer hjälp nästa gång jag ska deklarera. Men jag tror nog att jag fick till det där på slutet, ska nog kunna gå vägen detta. 

Det var väl i stort sätt det jag hann med idag, det och lite solning på akkerbrygga efter jobbet. Fick pratat lite med Ida som är på semester i Sverige också, dagens höjdpunkt. 

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma mig bort. 

johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0