29 oktober

Tänkte ju faktiskt inte att jag skulle tråka ut er allt för mycket med ännu ett inlägg men jag kan inte låta bli. Idag när jag vaknade så var Oslo nämligen helt vitt (alltså skitkallt)! Den som än lurade mig att Oslo är varmt på grund av golfströmmen kan ta och skicka en vinterjacka på dirr! (ett spännande utryck för direkt som jag precis som all annan underlig svenska lärde mig på Korsika). 

Nej kallt är det i alla fall och vitt. Men jag har jobbat klart för idag så det enda jag tänker göra är att ta min smått förkylda kropp och gå och handla mjök. Håller på att tvätta, har redan gjort mat, blev pasta med brocolisås idag, så nu sitter jag på rummet och dricker the och äter banan. Nej inget passar bättre än ett avsnitt av Christer i P3.

PUSS


Nästan så här är det, NÄSTAN

Läste precis att det är exakt tio år sedan den hemska Göteborgsbranden, konstig nog så kommer man ju alltid ihåg var man hörde sådanna hemska nyheter först. Jag kommer ihåg att jag satt i bilen på vägen hem från en smålandssemester med familjen och den andra familjen lundberg med lilla lilla Signe när vi hörde det på radion. Kommer ihåg att vi satt och lyssnade hela vägen hem.

 Fick mig att känna mig ännu mera ensam den här ensama dagen. Vad härligt vi hade det på våra höstsemestrar, ja på alla våra semestrar, finns inget som jag uppskattar så mycket som alla våra resor. Hoppas att det blir fler härliga höstresor någon dag. Familjen är det bästa

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag vet exakt hur du känner. Tiden går så fort men ändå kommer man ihåg allt som det var för 2 år sen.. Saknar dig!!

2008-10-29 @ 22:21:56
URL: http://nogg.se/rebeccccaa
Postat av: mamma

Känner mig träffad av golfströmmen, ser om jag hittar någon gammal jacka att skicka till dig, det finns väl alltid någon i dina sorteringspåsar pappa gömt i källaren. pusss mamma

2008-10-31 @ 18:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0