25 oktober

25 oktober, det är rikigt höst i Oslo, blåser ordentligt och löven flyger omkring och framförallt det är kallt. O ja jäklar vad kallt det är. Och eftersom att jag bevisligen trodde att jag var på väg till Korsika igen så tog jag ju inte riktigt med mig någon varm jacka. Eller kan väl erkänna att jag inte har med mig några varma kläder alls faktiskt. Detta måste jag nog försöka ändra på eftersom att jag från och med nästa vecka jobbar från halv sju, sju flera dagar i veckan. Fy vad tidigt och fy vad kallt det kommer att bli. Men jag kan väl likabra få mig ett kallt uppvaknande direkt när jag kommer utanför dörren istället för att vänta tills jag kommer till jobb. För där kan jag lova er att jag vaknar till när jag ser att 300 nya tröjor ska in mitt imellan 3621/348/800 och 3621/3590/800 men ska jag få in något där så måste jag börja med att flytta tröjor 700 nummer bort. Detta, precis detta är mitt ansvarsområde. Oh yes. Nej jag ska inte kaga, räcker ju med att Hanna får stå ut med allt gnäll om kvällarna. Så fort jag får ordning på det där lagret så blir det nog bra ( Maja, min chef har idag berättat att man alltid måste ha en tidsplan så jag tror att jag blir klar då runt år 2045).

Nej nu får väl jag försöka vila mig lite, det blev en ganska lång TP kväll med kollektivvännerna och vin igår och snart ska jag ju gå och jobba igen, ojojoj vad jag kommer att frysa. Ska sätta på mig alla kläder jag har. Och kanske ska jag sätta på elementet och hoppas på att det inte bränner upp min säng. Men det är bara kanske, man måste ju känna att man lever.

Är det by the way dax att ställa om klockan i natt? Då där det aldeles för mycket höst för min del, aldeles för mycket..


Kommentarer
Postat av: ida

Våga vägra Vinterjacka? eller hur löd nu tanken förra året? :P hahahaha jag har också gett upp det o köpt mig en riktig vinterjacka! :D

2008-10-25 @ 18:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0