14 oktober

Idag har jag då jobbat min första dag på Zara, konstigt nog så känns det som att det är första gången jag jobbade sen det 15 maj när jag slutade på apoteket. För trots att jobbet på Korsika kunde vara väldigt slitigt så tror jag att det till slut kändes mer som en livstil än ett jobb. Jaja jag skulle ju komma till att min första arbetsdag på Zara känndes hur bra som helst och att jag fick prova på lite olika saker, vika kläder, hålla koll på provrummern, prissätta kläder och lite sånt. Jag kan ju säga så mycket som att det är ju tur att kunderna inte går på lagret. Om jag aldrig mer kommer hem så är det de första stället ni ska leta på. Lagret på Zara, leta så gärna mellan vinterjackorna, dom där från förra året, ihoptryckta som inget annat. Ja som sagt, leta där för sticker man in handen där så kommer man inte loss igen. Hittar ni mig inte där så kan ni ju ta några steg till och leta vid väskhyllorna. Så många fantastiska väskor! Jag håller på att fundera ut hur jag ska kunna få stå och klappa på dom i några timmar. Jag ska lyckas.

Väl hemma efter ännu en väldigt god middag (givetvis med vitkålssallad eftersom att hanna köpte ett "litet" huvud eftersom att det var så billigt. Och slänga är inget man gör när man lever fattigt!) så bestämde vi oss för att gå skillda vägar ikväll. Hanna gick för att träffa sin vän Hanna och jag gick för att träffa herr Dunder. Väldigt trevligt men lite tomt utan Hanna här just nu måste jag säga så nu får hon komma hem.

Så det var min dag helt enkelt.

CIAO

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gud vad skönt att höra att du trivs :) Skoj.. Vi får snart höras av hjärtat.. Älskar dig!!

2008-10-15 @ 17:47:21
URL: http://www.nogg.se/rebeccccaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0