13 oktober

Igår bestämde jag mig för att skaffa ett jobb. Tänkte att det fick vara slut på att vara ledig nu. Trots allt hela 3 veckor sedan jag slutade att slava på Korsika. Så efter det att jag och Hanna var på skatteverket i morse så kom det där, mitt jobb. Folket på Zara ringde och sa att jag fick tjänsten som jag hade sökt. Skönt att jag slapp att gå till grannhuset och tigga om att få börja på donkan. Även om det hade varit trevligt före då hade jag kunnat vinka till Hanna från personalrummet.

Ganska trevlig utsikt härifrån lägenheten faktiskt, den ligger verkligen mitt i city. Det märkte man om inget annat i lördags. Tror att de hade någon dragspelskamp på gatan utanför. Kanske är det så att vi inte heller har glas i fönsterna utan bara lite plastfolie. Okej kanske inte men det lät som att vi hade hela Oslo synfonioiorkester i rummet. Men jag gillar det.

Så tänka sig, nu sitter jag här i min nya lilla storstad med jobb och allt. Det känns som att detta kommer att gå vägen. Snart kommer Hanna hem också och då ska vi fira med att laga pizza till råga på allt.

Vi hörs snart igen.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

GRATTIS TILL JOBBET!! Fan vad skönt. Ett ordentligt jobb väntar på dig. När ska du börja? Man vill se bilder på ert rum, är ju helt nyfiken. Love you!!

2008-10-14 @ 20:23:25
URL: http://www.nogg.se/rebeccccaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0