18 maj

Napoleon Bonaparte sa en gång:

"Everything in Corsica is better and more beautiful than anywhere else"

Det stämmde ju inte riktigt med det jag såg igår när jag kom fram.

Efter att ha stessat runt i två veckor för att försöka få allting klart, efter att ha checkat in mitt sju och ett halvt kilo för tunga bagage (ingen överviktsbetalning dock) och efter att jag äntligen kom på planet så kunde jag andas ut och faktiskt inse att jag inte kommer att komma hem på ett tag.

Väl på planet så tog det inte många minuter förrens jag hittade en tjej som också skulle ner och jobba på Orizonte, som receptionist. Supertrevlig. Lite senare hittade vi en tjej till, Maja, hon jobbar som jag som servitris. Också jättetrevlig.

Resan ner gick bra, sov mestadels av tiden men väcktes när solen utbyttes mot tunga moln och jag insåg att jag hade kommit ner till Korsika. Ösregn hela dagen. Alla klagade och jag vet inte om jag tyckte att det var sådär vackert som Napoleon sa.

Kom sen ner till hotellet och fick mitt schema och lite information. Träffade sedan de anställda och fick flytta in i ett otroligt stökigt rum med fyra andra tjejer, bara tillfälligt sägs de men allt här verkar man skulla ta med en nypa salt. Tjejerna och all annan personal här är jättetrevliga och roliga.

Så igår kan jag ju säga att det var ingen toppendag, men så är det klart att man inte känner sig på topp när man har fått så många nya intryck. Idag vakade jag iaf upp till klarblå himel och gick ner och gjorde mitt första frukostpass, gick jättebra.

Nu ska jag gå ner och sola på stranden och titta runt lite innan jag börjar jobba igen.

Nu idag, trots att jag inte sett så mycket än så börjar jag förstå vad Napoleon menade. Här är vackert, väldigt vackert.


johanna

Kommentarer
Postat av: Ida

så spännande! hoppas allt blir jättebra där! jag kommer vara en trogen läsare mien skätt! var rädd om dig, miss u , KÄRLEK/dien skätt

2008-05-18 @ 12:41:51
Postat av: pappa

Hej, vi har läst dina första inlägg, det verkar ju toppen på alla sätt, har du nån fridag i ditt schema så du kan köra iväg och utforska ön? YOU got mail!Nu måste vi gå o hänga upp alla pellos vinstrosetter!!
Pappa o Mamma

2008-05-19 @ 17:06:16
URL: http://lifeincorsica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0