5 juni


Korsikaner, dessa korsikaner.


image18



Hörde att vi på den här sidan av ön har dragit någon slags nit-lott eftersom att det sägs att dessa, redan lite märkliga människor är ännu lite konstigare här. Eller ja inte vet jag men inte tycker jag att man verkar vara helt normal om man stannar bilar och börjar slå på våra stackars guider, eller skjuter efter hårt arbetande Langley servitriser (dock förra året). Eller när man låter sig bli mutad av en brownie, sura nattvakten Fransois lät sig bli mutad av några servitriser när av dom skulle rymma härifrån. För två kakor fick hon honnom till och med att ringa till taxi så att hon kunde komma till flygplatsen. Hahah, det är ju jättekul, rymma härifrån med hjälp av några kakor! Fatta vilket liv det blev här sen.

När vi är inne på de märkliga korsikanerna så kan jag väl fortsätta att berätta om veckans aktivitet på Horisonte. Observera brandbilarna. För helt plötsligt så bestämde sig brandkåren för att de skulle göra om hotellet till en brandövningsplats. Kommer hit i full fart, spärrar av hela området, och ja helt utan tillstånd eller förvarning så börjar de spruta ner hela hotellet, två dagar i rad! VAD HÄNDE DÄR?!

Idag har jag jobbat, fick bytat till mig ett pass på min lediga dag mitt under festen i natt, gud vad dumt. Jag tackar ännu en gång någon (vet inte riktigt vem) för att jag aldrig blir bakfull.

Efter jag slutade så gick jag och simmade, åkte och handlade, värdens event här, speciellt om man ska in på apoteket till ännu en korsikan och försöka få med sig medecin till sin matförgiftade rumskompis.

Efter det äventyret så lämnade vi killarna hemma och så åkte jag evelina, emma och elin till hamnen och åt värdens största glassar. Herregud säger jag bara, dom var stora.

Ikväll tar alla det lugnt, vilket kan behövas efter igår, men imorgon skulle en gäst bjuda all personal på sprit. Spännande. Lite illa är det att jag hur mycket jag än anstränger mig inte längre kan komma på vad det är för veckodag. Snacka om fredag hela veckan.

Annars rullar dagarna på här, vissa dagar, som i förrgår känns inte så bra, andra dagar, som idag känns toppen. Fick iförsig en av värdens godaste middag av en av kockarna när jag kännde mig nere, grillad aubergin med grönsaksröra, potatismos med färska lokala örter och rödvinssås. Och hur mycket av den bästa efterrätten, chockladcreme tartar med mint. som jag ville. Det räddade den dagen.

Konstig känsla när humör och alla ens planer ändras så från dag till dag. Men men, vad ska man göra.

Pratat med Elin med idag, miss you.

Nu har ni fått en liten uppdatering direkt från Korsika.

Älskar alla komentarer, tack för dom!

Hörs snart, pusspusspusspuss

image15'

från vandringen

O ja just det, har varit med om min tredje jordbävning med. När vi går uppe i bergen så börjar det helt plötsligt mullra jättemycket från den klarblåa himlen. Då kommer det två jordbävningar, hörde att taket och rutorna hade skakat väldigt på hotellet. Ojojoj

image16

emma

Kommentarer
Postat av: emma

det e tomt utan dig jolu..

snart e det ju dax för en låkansson utflykt kommer att fattas någon

2008-06-12 @ 23:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0