14 juni

Life in Corsica har pågått i exakt fyra veckor idag. Pågick i 3 veckor och 6 dagar innan jag fick nog av Paesolu di Prunete,  så jag kommer faktiskt hem om två veckor. Faktiskt så är det så. Tänkte stanna hemma i möjligtvis en vecka och sen drar jag till Oslo för att finna lyckan. Känns ganska bra, eller? Den eviga frågan "gör jag rätt" är här, igen. Men jag tror att jag gör det.

Har varit en blandad vecka annars. Sjukt jobbigt när folk som man tycker om åker hem och denna veckan har tre åkt, senaste, Maja som kom hit med mig, hon åkte för två timmar sedan. Och Kim och Sofia åkte tidigare i veckan. Och en barnklubbsledare, en guide och en servitris hann med att säga upp dig denna veckan med. Vad ska jag säga, Orizonte -08.

I veckan som gått har jag hunnit med att shoppa i Bastia, åka till Bonifacio och igår var jag ute och red bland fruktträden, jättetrevligt. Verkligen härligt  att rida runt bland clementin- och citronträd och upp bergen för att titta på havet. Skönt också att Keops inte gjorde en Dynamit så att jag hamnade på akuten, Gotland vet ni, galet.

Efter ridningen igår så åkte jag hem till vännerna och solade, fick solsting och åt knytkalaslunch med Ida och Karl. Väldigt spännande. Jag hade med mig choklad och skorpor, Ida hade lite frukt och Kalle hade torrt, ganska gammalt bröd och tonfisk. Sen kom Erik och Nils hem också och så lyckades de hitta lite creps  och cola. Vilken höjdarlunch! Men trevligt hade vi i alla fall. Det kommer jag att sakna så otroligt mycket, alla härliga människor här.

Nej nu är det dax för att leta sig hem innan jag börjar mitt jobbiga 12 timmars pass. Nya gäster idag med, det är roligt.

Ciao.

elin och jag i bonifacio

Jag och Elin i Bonifacio

hanna, emilia och sofia

Hanna, Emilia och Sofia mot Bastia

personalfest

Personalfest i förrgår



Tittade på soluppgången med Maja
i morse. Vackert

I am a highway man
On the road again
Me and my guitar
And my ramblin' band


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0